Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Salzi
Dołączył: 09 Sie 2008
Posty: 108
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Zabrze Płeć:
|
Wysłany: Sob 23:07, 27 Wrz 2008 Temat postu: Tym razem głowica |
|
|
Było piękne wrześniowe popołudnie godzinka 16... Naszła mnie chęc na zimne piwko no i postanowiłem podskoczyć sobie na Pławniowice. Oczywiście autobana ok 80-90km/h, końcowe kilometry nagle maluszek tak nagle zrobił sie głośny. Zaniepokoiło mnie to troszeczkę bo cóż mogło by zepsuć tak piękny dzień, jeszcze tylko 2 km do zjazdu ale odgłosy dobiegające ze stajni były coraz bardziej denerwujące. Oczywiście awaryjne, patrze w silnik i mało co sie nie przewróciłem widząc co się tam stało....
Tłumik wisi tylko na jednej obejmie, już niestety nie przyczepiony do silnika, wszystko było by dobrze gdyby puściły tylko śruby z tłumika, a tu niespodzianka gdzieś straciły sie śruby z kolektorów...
Przechodząc do sedna sprawy dzień z du*y.
Czeka mnie wymiana głowicy i bawienie sie z elementami sinika:)
Mam kilka pytań....
1. Warto rozwiercać wyrwane gwinty z 8 na 10?jest jaki kolwiek sens tej operacji?
2.Na co zwrócić uwagę przy ściąganiu głowicy?
3. Co warto wymienić oprócz uszczelki pod głowicą,uszczelek drążków popychaczy no i sama głowicą?
No i oczywiście mile widziane jakieś rady:)
Coś widzę ze ten dział jest stworzony specjalnie dla mnie:)
Pozdro:)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Franek
Dołączył: 25 Kwi 2007
Posty: 1662
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Nie 0:55, 28 Wrz 2008 Temat postu: |
|
|
albo zmienisz głowicę, albo za jakieś tam powiedzmy 100 zeta dasz głowicę do przegwintowania. Jeśli nie jest mocno wyrwane, to klej do gwintów powinien wystarczyć
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
djluki
Dołączył: 31 Sie 2008
Posty: 108
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Radlin Płeć:
|
Wysłany: Nie 13:19, 28 Wrz 2008 Temat postu: |
|
|
kumpel sam przewiertal i nagwintowal na m10 i juz tak jezdzi 2 lata i sie niezle trzymie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
kulik
Dołączył: 19 Lip 2008
Posty: 93
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: rybnik
|
Wysłany: Nie 14:23, 28 Wrz 2008 Temat postu: |
|
|
ja mam tak zrobione i sie trzyma sam gwintowałem ;]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Salzi
Dołączył: 09 Sie 2008
Posty: 108
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Zabrze Płeć:
|
Wysłany: Nie 16:57, 28 Wrz 2008 Temat postu: |
|
|
Też mogę sobie nagwintować M10 ale właśnie zastanawiam sie czy nie poszukać na szrocie jakiejś głowicy nie mam pojęcia co bd lepszym rozwiązaniem:)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
zolwik_1988
Administrator
Dołączył: 13 Sty 2008
Posty: 1479
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Zabrze Płeć:
|
Wysłany: Nie 17:50, 28 Wrz 2008 Temat postu: |
|
|
a masz pewność że głowica ze szrotu będzie w dobrym stanie... wiem gdzie po nią pewnie pojedziesz a tam ostatnio nie szanują części za bardzo z maluszka
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Franek
Dołączył: 25 Kwi 2007
Posty: 1662
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Nie 17:58, 28 Wrz 2008 Temat postu: |
|
|
no to jeśli możesz gwintować to gwintuj. Na szrocie masz spore szanse na trafienie głowicy z pęknięciami między zaworowymi.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
zolwik_1988
Administrator
Dołączył: 13 Sty 2008
Posty: 1479
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Zabrze Płeć:
|
Wysłany: Nie 18:00, 28 Wrz 2008 Temat postu: |
|
|
a tak se przegwintujesz i wiesz co masz i z czym jeździsz
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
mateusz3120
Dołączył: 10 Sty 2008
Posty: 33
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Chorzów
|
Wysłany: Nie 19:06, 28 Wrz 2008 Temat postu: |
|
|
zolwik_1988 napisał: | a tak se przegwintujesz i wiesz co masz i z czym jeździsz  |
dokładnie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Rampula
Dołączył: 03 Maj 2007
Posty: 345
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bytom Płeć:
|
Wysłany: Nie 20:05, 28 Wrz 2008 Temat postu: |
|
|
no i oprocz tego jak juz bedziesz robil to kup sobie zestaw uszczelek gaznika bo go trzeba sciagnac (chociaz wystarcza dwie: uszczelka glowica - stolik i stolik-gaznik, o ile pamietam ksztalt serca i rombu), hmmm no jeszcze uszczelka pod dekel z zaworów, uszczelki tlumik-kolektor no i jak Ci ulecial kolektor to tez uszczelka kolektor-glowica
hmm no to chyba wszystko, warto sie zaopatrzyc w klucz dynamometyczny
w razie czego pytaj pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Salzi
Dołączył: 09 Sie 2008
Posty: 108
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Zabrze Płeć:
|
Wysłany: Pon 18:00, 29 Wrz 2008 Temat postu: |
|
|
Teraz tylko jutro do garażu jakoś muszę dojechać no i zaczynać robotę bo już we wszystko się zaopatrzyłem oprócz uszczelek pod gaźnik:)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
bad
Dołączył: 17 Lut 2008
Posty: 89
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 0:55, 30 Wrz 2008 Temat postu: |
|
|
Zmień głowice, nie ma sensu rozwiercać i gwintować, tymbardziej, że
to seria. Idź na złom weź małą śrubke: 10 zobacz czy gwinty sprawne,
czy nie ma pęknięć międzyzaworowych i czy szpilki od klawiatury zaworów i
gaźnika mają dobry gwint.
Uszczelka głowicy, osłon popychaczy, pokrywy zaworów, to niezbędne minimum
które muiszsz mieć, plus wcześniej wspomniane gaźnika.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Salzi
Dołączył: 09 Sie 2008
Posty: 108
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Zabrze Płeć:
|
Wysłany: Wto 14:24, 30 Wrz 2008 Temat postu: |
|
|
chyba chodziło Ci o 8 a nie 10:) Głowice już mam, muszę ją tylko wyczyścić i sprawdzić pod kątem przydatności:) Stara wykręcę i oczywiście rozwierce i przegwintuje żeby była już w zapasie:)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
bad
Dołączył: 17 Lut 2008
Posty: 89
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pią 0:30, 03 Paź 2008 Temat postu: |
|
|
Chodziło mi o 10: rozmiar klucza którym się ją odkręca śrubka to 6mm i
to niewielka chodziło o gwinty którymi się obudowy przykręca i termostat.
Naprawde nie opłaca się już tego naprawiać, szkoda roboty jeszcze na
seryjną nic nie wartą główke.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|