Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
MaRcIN911
Dołączył: 14 Sty 2008
Posty: 337
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: CZĘSTOCHOWA
|
Wysłany: Śro 0:04, 13 Sie 2008 Temat postu: |
|
|
nadine i słusznie ze się martwią tak odelrzone koło jest osłabione może pęknąć rozwaliś silnik a niedaj borze i ty natym ucierpisz
byłem świadkiem jak właśnie koło zamachowe które testowaliśmy w rajdówce pękło pozrywało śruby i przeszło przez obudowe silnika i karoserie jak przez masło dobrze ze nikomu nic się nie stało. silnik na złom poszedł więc posłuchaj znajomych zdrowie masz jedno
2.9 kg to raczej zły pomysł takie koło dostaje większej temperatury wygina się i może pęknąć z siłami fizyki nie wygrasz
ale zrobisz jak będziesz chciała
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Franek
Dołączył: 25 Kwi 2007
Posty: 1662
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 0:17, 13 Sie 2008 Temat postu: |
|
|
jakim cudem może się wygiąć? Przecież jeśli jest wyważone, to nie działają na nie działają na nie sprzeczne ze sobą siły...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
MaRcIN911
Dołączył: 14 Sty 2008
Posty: 337
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: CZĘSTOCHOWA
|
Wysłany: Śro 0:36, 13 Sie 2008 Temat postu: |
|
|
wiadomo jak metal się nagrzewa to jest "rozciągliwy" oczywiście minimalnie
przykład druty wysokiego napięcia laten zwisają po luku a zimą są napięte
i tu działają takie siły i najcześsciej przy tego typu odkrztałceniach dochodzi do uszkodzeń koła i nietylko
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Franek
Dołączył: 25 Kwi 2007
Posty: 1662
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 2:12, 13 Sie 2008 Temat postu: |
|
|
Tak, ale w przypadku drutów występuje zjawisko zmiany objętości pod wpływem temperatury - rozciągliwość temperaturowa. Przykładów jest multum - tory kolejowe, złącza indukcyjne na wiaduktach... Z tym że tutaj na ciało nie działają siły mechaniczne - zapewne to stwierdzenie jest z punktu widzenia fizyka błędne, ale chyba wiadomo o co chodzi.
Ps: Jutro wydzielę ten oftop do innego tematu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
nadine
Dołączył: 07 Sie 2008
Posty: 150
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
Płeć:
|
Wysłany: Śro 9:23, 13 Sie 2008 Temat postu: |
|
|
Tak tak Marcin masz racje, jednak ja jestem zakichaną ryzykantką i poniekąt masz rację, a poniekąt Franek nie wazne jest odelżenie tego koła ale wyważenie bo bez tego i nie wyważone koło 5kg może zrobić krzywdę.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
bad
Dołączył: 17 Lut 2008
Posty: 89
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 9:57, 13 Sie 2008 Temat postu: |
|
|
Ale tu burdel i głupoty piszecie.
[link widoczny dla zalogowanych]
Po lewej stronie koło stoczone do wieńca waga około 3,6-3,75 tak
średnio wychodzą, po prawej dla porównania koło z fl'a około 7-7,5kg
I troche teori(chociaż nie wiem czemu znowu w giełdzie ;/ ):
[link widoczny dla zalogowanych]
Na niebiesko jest zaznaczony obszar który jest poddawany największym
obciążeniom, jest to powierzchnia którą koło zamachowe styka się ze
sprzęgłem, ta część kola nie jest ruszana.
Kolorem czerwonym jest zaznaczony wieniec, on jest poddawany obciążeniom
tylko podczas odpalania kiedy działa na niego rozrusznik.
No i na żółto zaznaczyłem miejsce które się toczy, a w kole poniżej
3,6kg są nawiercone otwory.
Zostaje więc osłabiona tylko część zewn i jeśli koło nie ma żadnych
wad wewn. zamach powinien wytrzymać tak długo jak seryjny.
Prosiłbym nie komentować, jeśli ktoś chce możemy dać o tym temat i
tam dyskutować, a tu składajmy oferty.
tak jak wczoraj napisałem - dzisiaj zrobiłem. Wydzielone, zapraszam do komentowania //Franek
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Franek
Dołączył: 25 Kwi 2007
Posty: 1662
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 0:14, 14 Sie 2008 Temat postu: |
|
|
ale czy wpływ na to ma temperatura? Chyba nie. Fakt ze koło może się rozlecieć, ale jak chyba każda część w maluchowym silniku...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
bad
Dołączył: 17 Lut 2008
Posty: 89
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 0:32, 14 Sie 2008 Temat postu: |
|
|
Koło może się rozlecieć podczas samej obróbki jak i w trakcie samej
pracy, ale nie jest tak że odchudzicie koło poniżej tej magicznej granicy 3,6kg-
wienieć i napewno się rozleci, poprostu na koło z jego zewn części nie
działają takie siły które wpływałyby drastycznie na jego żywotność.
Problem w tym że żeby zrobić takie koło trzeba porobić otwory, podczas
robienia których koło może się rozlecieć: wtedy cała praca z toczeniem
idzie na marne, dużo trudniejsze jest także wyważenie takiego koła.
Dlatego też ludzie tak kurczowo trzymają się tej granicy jaką jest koło
stoczone do wieńca. Mamy obecnie na stanie zamach około 4,5-5kg,
3,6kg i
szukamy 2,80-3,0kg pojeździmy potestujemy na którym się najlepiej
jeździ: na którym maluch charakteryzuje się największą mocą i przyśpieszeniem i
pewnie takie kółko zostanie, ewentualnie kółko zależnie od okazji, bo
co to za problem przerzucić.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
MaRcIN911
Dołączył: 14 Sty 2008
Posty: 337
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: CZĘSTOCHOWA
|
Wysłany: Czw 17:05, 14 Sie 2008 Temat postu: |
|
|
bad ja niemówie ze się powinno rozlecieś ale mówie jak jest i jakie usterki przy tak zmodyfikowanych kołach zam. się zdarzają
a jak chcemy mieć dobrze zrobiony zamach to oczywiste lepiej nie iść po kosztach lepiej zlecić to profesjonalistom
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
nadine
Dołączył: 07 Sie 2008
Posty: 150
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
Płeć:
|
Wysłany: Czw 21:48, 14 Sie 2008 Temat postu: |
|
|
tak tak Marcin dlatego nie będę tego koła szukała tanio.. chcę miec dobrze je zrobione i dobrze wyważone
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Franek
Dołączył: 25 Kwi 2007
Posty: 1662
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 22:10, 14 Sie 2008 Temat postu: |
|
|
Tak się teraz zastanawiam że może w szkole samochodowej by zapytać? Przecież tam są warsztaty praktyczne, więc może by zrobili...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
nadine
Dołączył: 07 Sie 2008
Posty: 150
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
Płeć:
|
Wysłany: Czw 22:17, 14 Sie 2008 Temat postu: |
|
|
wiesz, ale bałabym sie ze robił by to uczeń/praktykant a tego bym nie chciała... za duże ryzyko spieprzenia mi tego koła
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
bad
Dołączył: 17 Lut 2008
Posty: 89
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 22:58, 14 Sie 2008 Temat postu: |
|
|
Dokładnie specjalista nie chciał tego ruszyć i powiedział że może koło się
rozlecieć, a wiadomo jak to na praktykach idzie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Franek
Dołączył: 25 Kwi 2007
Posty: 1662
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 23:49, 14 Sie 2008 Temat postu: |
|
|
No też racja... Nie mam pomysłu jaki warsztat mógł by to zrobić :/
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
bad
Dołączył: 17 Lut 2008
Posty: 89
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 23:56, 14 Sie 2008 Temat postu: |
|
|
Może będzie ktoś kto się tego podejmie, ale to jeszcze nie pewne nadal
czekamy na oferty
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
MaRcIN911
Dołączył: 14 Sty 2008
Posty: 337
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: CZĘSTOCHOWA
|
Wysłany: Pią 6:31, 15 Sie 2008 Temat postu: |
|
|
"zawodowcy nie robią takich zeczy bo poprostu im się niechce robić tego dla ludzi z ulic" słowa Dominika
praktykantom tymbardziej bym tego robić niepolecał bo oni się uczą na tym a my chcemy kogoś z doświadszeniem w tej branży
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
nadine
Dołączył: 07 Sie 2008
Posty: 150
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
Płeć:
|
Wysłany: Pią 9:40, 15 Sie 2008 Temat postu: |
|
|
no właśnie.. tez trudno znaleźć takiego kogoś jesli brak w tym znajomości, my pomimo kilku znajomości dostaliśmy odpowiedź negatywną - za lekkie...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
zolwik_1988
Administrator
Dołączył: 13 Sty 2008
Posty: 1479
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Zabrze Płeć:
|
Wysłany: Pią 10:05, 15 Sie 2008 Temat postu: |
|
|
co cóż trzeba szukać dalej u mnie w robocie mają nowoczesne tokarki więc się mogę zapytać może za flaszkę zrobią...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
mario
Dołączył: 06 Gru 2008
Posty: 30
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć:
|
Wysłany: Nie 0:36, 07 Gru 2008 Temat postu: |
|
|
witam wszystkich ; napiszę pare słów o swoich doświadczeniach: w A i H grupie wyważenie zamachu to mus ; w N ce dobrze jest to zrobić - ale nie koniecznie trzeba - jeśli tokarz ma pojęcie o tym co robi ; ja w mojej naprawdę bardzo mocnej N ce miałem niegdyś koło zjechane na 4/4,5 kg - niewyważone ; przejechałem na tym silniku 3 pełne sezony w KJS-ach (20-25 eliminacji - pełnego butowania) + z ... 100 ?-200? treningów + 3 lata jeździłem tym kaszlem w międzyczasie na studia tydzień w tydzień ... i nic się nigdy mi nie wydażyło ani z motorem , ani z kołem ; Optimum jak dla mnie to koło 4 kilo + głowa obcięta o 1,8-2,0mm + perfekcyjnie dotarte zawory ; jeśli przy tym silnik ma przebieg niewielki to jest jazda na całego ;D dół jest wtedy mocny i elastyczność bdb ; na taką właśnie ewolucję namówiłem właśnie zieleniaka - projekt już się składa , to kwestia paru dni ...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Bonus
Dołączył: 10 Sty 2008
Posty: 646
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Racibórz Płeć:
|
Wysłany: Nie 0:50, 07 Gru 2008 Temat postu: |
|
|
Już chce widzieć bąka od zielonego jak to będzie latać .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|